روش های ثبت و محاسبه ساعات کارکرد پرسنل
برای محاسبه حقوق و مزایای ماهانه پرسنل، ابتدا باید ساعات کارکرد پرسنل یا اصطلاحا ساعات تردد آنان مشخص شود. انجام این کار و محاسبه ساعت کارکرد پرسنل به دو روش دستی و مکانیزه امکانپذیر است که هر یک دارای مزایا و معایب خاصی می باشد:
الف- روش دستی:
در این روش ساعات ورود و خروج افراد در دفتری که برای ثبت ساعات ورود و خروج افراد طراحی شده و دفتر حضور و غیاب” نامیده می شود به صورت دستی و معمولا توسط خود اشخاص ثبت شده و امضا می گردد. سپس در پایان ماه و یا در زمان های مورد نیاز ساعات کار افراد به صورت دستی از دفتر حضور و غیاب استخراج شده و جهت محاسبه حقوق استفاده می شود.
لازم به ذکر است محاسبه ساعات تاخیر و تعجیل یا اضافه کار و مواردی از این قبیل باید بر اساس آئین نامه های شرکت و قوانین کار انجام گیرد.
مزایا و معایب استفاده از این روش به شرح زیر می باشد:
مزایای روش دستی ثبت کارکرد پرسنل:
۱- به محض خرید دفتر حضور و غیاب و اعلام موضوع به پرسنل جهت ثبت ساعات ورود و خروج می توان از آن استفاده نمود.
۲- روش محاسبه ساعات کارکرد به صورت دستی برای شرکت های کوچک با تعداد پرسنل کم مناسب می باشد و هزینه کمی دارد (هزینه خرید دفتر حضور و غیاب)
.
ادامه مطلبروش های ثبت و محاسبه ساعات کارکرد پرسنل
ساعات ,روش ,محاسبه ,پرسنل ,دستی ,کارکرد ,کارکرد پرسنل ,ساعات کارکرد ,حضور و ,محاسبه ساعات ,شده و ,ساعات کارکرد پرسنل ,محاسبه ساعات کارکرد
درباره این سایت