روش های ثبت و محاسبه ساعات کارکرد پرسنل

برای محاسبه حقوق و مزایای ماهانه پرسنل، ابتدا باید ساعات کارکرد پرسنل یا اصطلاحا ساعات تردد آنان مشخص شود. انجام این کار و محاسبه ساعت کارکرد پرسنل به دو روش دستی و مکانیزه امکانپذیر است که هر یک دارای مزایا و معایب خاصی می باشد:

الف- روش دستی:

در این روش ساعات ورود و خروج افراد در دفتری که برای ثبت ساعات ورود و خروج افراد طراحی شده و دفتر حضور و غیاب” نامیده می شود به صورت دستی و معمولا توسط خود اشخاص ثبت شده و امضا می گردد. سپس در پایان ماه و یا در زمان های مورد نیاز ساعات کار افراد به صورت دستی از دفتر حضور و غیاب استخراج شده و جهت محاسبه حقوق استفاده می شود.

لازم به ذکر است محاسبه ساعات تاخیر و تعجیل یا اضافه کار و مواردی از این قبیل باید بر اساس آئین نامه های شرکت و قوانین کار انجام گیرد.

مزایا و معایب استفاده از این روش به شرح زیر می باشد:

مزایای روش دستی ثبت کارکرد پرسنل:

۱-    به محض خرید دفتر حضور و غیاب و اعلام موضوع به پرسنل جهت ثبت ساعات ورود و خروج می توان از آن استفاده نمود.

۲-    روش محاسبه ساعات کارکرد به صورت دستی برای شرکت های کوچک با تعداد پرسنل کم مناسب می باشد و هزینه کمی دارد (هزینه خرید دفتر حضور و غیاب)

.

ادامه مطلب

روش های ثبت و محاسبه ساعات کارکرد پرسنل

تعریف حسابهای دریافتنی و انواع آن

آموزش ثبت سند حسابداری

ساعات ,روش ,محاسبه ,پرسنل ,دستی ,کارکرد ,کارکرد پرسنل ,ساعات کارکرد ,حضور و ,محاسبه ساعات ,شده و ,ساعات کارکرد پرسنل ,محاسبه ساعات کارکرد

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خدمات آنلاین لایت باکس عکاسی پرتابل آکادمی کیوکوشین کاراته عباسی تبریز وبلاگ شخصی پویا مطلبی ایران بیت کوین | استخراج ارز دیجیتال آموزشگاه موسیقی در کرج مقالات قالیشویی گل وگیاه من انقلابی‌ام چی فان